IN THE J U N G L E

8:04:00 AM

Když jsme včera vystrčily hlavy z našeho krásného bungalovu a namířily si to k Anie na míchaná vajíčka (které umí fakt božsky!) bylo venku tak nějak zvláštně, jinak. Nad mořem se držel mlhový opar a vzduch byl tak těžký, že se nedalo skoro dýchat. Ideální počasí na náš naplánovaný výlet do jungle.

Celé to ráno bylo divné. Po cestě jsme potkaly paní, která napichovala kokosy na nějakou tyč a rázně je házela přes cestu. Když jsme si pak u babičky půjčily skútry a vjížděly do silnice, cestu nám zkřížil průvod žen, kde každá měla nějaké ovoce, kytky, nebo jinou drobnost, která by potěšila Buddhu. Bylo zvláštní pozorovat obětní průvod na hlavní silnici, která je po většinu míst rozkopaná a kde každý jede hlava nehlava. Jedna paní na mě zamávala, asi abych se přidala, ale jak mávla, kytka jí spadla na silnici, tak ji rychle zvedla a pokračovala dál. Holky byly už hladové a netrpělivé, tak jsme jely taky.

Na snídani jsme se dozvěděly, že Lukáše s Anie čekají ten den 3 příjezdy, takže výlet padá. Co ale s půjčenými skútry? Byl to náš poslední den, kdy jsme si je mohly půjčit, protože už musíme šetřit na Bangkok! Tak jsme se vydaly na vlastní pěst.

200

Je supr vědět, že máte kolem sebe schopné kámošky, že i když vám odpadne průvodce, jste schopny vyrazit samy vstříc dalšímu dobrodružství. A tak jsme jely. Odbočku jsme našly celkem bez problému, horší byla pak cesta, která se postupně měnila v necestu. Do kopce, z kopce, mezi kameny a pískem, až jsme nakonec neriskovaly pády, odstavily motorky a šly pěšky.

A bylo to super! Konečně v džungli! Kolem stromy na 3 patra, přesně tak, jak nás to učili v biole :D. Všude banánovníky, liány, bambus a já jsem si jenom říkala, co budem dělat, až potkáme nějaké zvíře. Asi se nám ale radši vyhnulo obloukem a my pokračovaly pralesem k vodopádům. Jakmile jsme vkročily do lesa, byly jsme do minuty mokré až na kost! A tak nezbývalo nic jiného, než se u vodopádu příjemně osvěžit.

Bylo tam nádherně! A já se toho všeho nemohla nabažit a fotila každý lísteček jako divá.

Když jsme šly zpátky, tak jsem se zaměřila na lidi, co se tam potulovali. Vlastně ne potulovali..oni tam bydlí! V pralese! Ale nepředstavujte si nějaký super domek na stromě, to je jenom ve filmech! Měli zděné domky, nebo polochatrče a všude bordel! Ne, že když teda žijí mimo civilizaci, tak si budou spravovat dvůj domeček a budou žít spjati s přírodou..oni s ní jsou, ale tak nějak jinak. Každý tam má několik terénních aut a motorek, sedí, nebo leží na zemi před domem, kousek dál se válí nějaký plech nebo něco, co se nehodilo na domek a mezi tím běhají bosé děti. Asi je takhle nic netrápí, ale kam teda jejich život směřuje?

Většina se tam asi živí sbíráním durianu. To je to pichlavé ovoce, velikosti kokosového ořechu, na obrázku. A šíleně smrdí. Je to taková zvláštní vtíravá vůně, že chvilku nevíte, jestli se vám líbí, něco připomíná z domu a nebo se vám chce už zvracet. Každopádně cestovat v tašce s tímhle ovocíčkem v mhd je zakázané :D.

Mladí kluci vysoko ve stromech sbírající duriany. Z ničehonic padající duriany (asi by se po takovém zásahu člověk už nevzpamatoval) (a my byly rády, že nás ta rána minula!!), mezi tím pobíhající ty děti, do toho auta s turisty a nebo s milionem durianu jedoucích na trh. No a k tomu nějaký unavený chrápající thajec pod stromem.:) Tohle už byl takový jiný prales.