BIG JOURNEY

6:16:00 PM

WP_20150812_002

Zdravím všechny z Koh Samui! Včera večer jsme sem dorazily a už je zase další. Když vám slunko zapadá každý den přesně v 6, je celkem nezvyk mít tak krátký den...ale jaká byla teda naše cesta?

No, vyjely jsme ve středu brzo ráno a další ráno přiletěly do Bangkoku, akorát s 5ti hodinovým náskokem. A samozřejmě ten největší stres na sebe nenechal dlouho čekat. Vlastně můžu říct, že jsme si to nejhorší odbyli hned na začátku. Že kámoška zaspala plánovaný odjezd o půl 3. ráno a my jsme tím pádem nabrali okamžitě 20 minut skluz do Vídně na letiště problém vůbec nebyl. Problém nastal ve chvíli, kdy náš řidič odmítl sledovat cedule na dálnici a jet podle značek ukazující letadlo, ale slepě následoval GPS, která v sobě samozřejmě měla špatně zadanou adresu. Po projetí Vídně křížem krážem a zapadnutí v nějaká slepé uličce, kde nebyl nikde nikdo. V tu chvíli nastal čas na otázku - jak se dostaneme na letiště, když nám to za 2 hodky letí?

WP_20150813_003

Naštěstí se v takových chvílích vždycky objeví ten správný člověk, který mluví anglicky, zná cestu na letiště a je ochotný nám ji ukázat. Takže po jízdě plném stresu, kdy jsem měla pocit, že se asi každou chvilku pozvracím, protože jsem mu určitě blbě rozuměla a teď jedeme tou 200km rychlostí někam do pryč. Křičení na řidiče, ať neodbočuje, ale už proboha sleduje ty cedule jsme konečně přijely na místo činu! A to ještě s krásnou hoďkou do odletu! (:D)

WP_20150812_006

První zastávka byla v Berlíně, kde teda letiště nebylo nic moc (na to že to byl přece Berlín!!) a druhá až po 6ti hodinovém letu v Abu Dhabi. A musím říct, že tyhle dva lety nám bylo moooc dobře! Krásné letadla, příjemná obsluha, neustálý přísun dobrého jídla, pití! pestrá škála filmů, příjemná dečka na zakrytí, tak co ti chybí? :)

WP_20150812_008

Zastávka v Abu Dhabi trvala jen něco přes hodinku, ale musím říct, že to stačilo bohatě. Vzduchem se nepřetržitě linul ten jejich smrad z příšerně přeslazených voňavek a vůbec, všeho přeslazeného. Ženám byly vidět jenom oči (a někdy ani ty moc ne), to mi naopak do mých očí nahánělo celkem hrůzu. Muezzín (Meluzín) zrovna začal svolávat a když mluvíme o modlení, tak takovou možnost mají i ženy u svých záchodků.

Když nás ale při dalším letu chytly nemalé turbulence, hned jsem si na tuhle místnost vzpomněla a přestala ho odsuzovat. Náš třetí let trval dalších 6 hodin a s tím předchozím se nedal ani srovnat. První dojem ale zdaleka takový nebyl. Obrovské letadlo, nový polštářek i deka, plus našlapané menu zdarma. Ukázalo se ale, že menu bylo našlapané jenom na papíře. Ty věci uvařené ze sáčku se jíst opravdu nedaly a vodu? Tu jsem za těch 6 hodin viděla všeho všudy dvakrát v podobě 3dcl. Oči jsem nějak zamhouřit nemohla a nabídka filmů stála taky za prd. Takže sečteno, podtrženo - Arabáči se zase jenom vytahovali.

TRIP1

Nicméně jsme se ocitly v Bangkoku. Ve městě které nikdy nespí a my totálně ospalé. S hodinovým zpožděním chytáme další letadlo. Čekáme na kufry s nadějí, že se dočkáme, mezitím měníme peníze za thajské bathy. Čekání není nekonečné a my se konečně setkáme, ale můj je samozřejmě rozbitý...né, že by byl v perfektním stavu, ale přece jenom to puklé dno není úplně super...No nic, poradíme si s tím. Zamotáme kufr pořádně do folie a mizíme hledat taxík.

Na ty se čeká fronta, tak bereme lístek jako u doktora a už smlouváme cenu. Máme na čas, potřebujeme ještě udělat check in a do odletu zbývá dvě a půl hodiny..Domlouváme se, že nás tam do hodiny stihne dopravit, to ale není možné protože se celou cestu táhneme v dopravní zácpě. My nervózní (já nejvíc) a Thajec jak jinak, než v klidu. Mezi neustálým telefonováním se podívá na hodinky (už 3/4 hodiny jedem), pak na zácpu a začne se smát. Tak já nevím co si mám myslet...

Jeho taxík zdobí nejen Budha a různé talismany, včetně pánského přirození. Má tu vylepeného i pana prezidenta, 100 báthovou bankovku a své syny v uniformě. Jo a nesmím zapomenout zmínit tu záplavu umělých květin všude na palubní desce.

WP_20150813_009

Poslední dálnice ze 3 je nakonec v pohodě průjezdná, takže to milý pán osolí a dopraví nás na letiště včas. Nechápu naše štěstí. Já už jsem nás zase viděla, jak přemlouváme Thajce, abychom nemusely platit další let.

Po příletu nás čeká autobus, ve kterém okamžitě vytuhneme únavou a zaplaví nás pocit, jak jsme rády, že jsme to dotáhly až sem, na pevninu a do divočiny, která nás všude obklopuje.

Po autobuse nastává čas na poslední dopravní prostředek (teda skoro poslední) a to už jsme na cestě druhý den, je už někdy odpoledne místního času a únava nás dohání. Dvě noci bez spánku, minimum vody a jídla, spousta stresu se podepisuje.

WP_20150813_010

Po hodině a půl plavby, jízdě v luxusním taxíku, který pro nás Anie poslala s taxikářem, který uměl minimum anglicky, ubytování se v našem skvělém, krásném a levném bungalovu nastává čas na první koupáníčko. Tak neváhám a jdu do vln. A je to super! Nejlepší věc, jakou jsem po těch dvou dnech cesty mohla udělat. Večer jsme si daly pěkně thajskou večeři a šly popít a pokecat s Lukášem a Anie, kteří nás tu dneska zase překvaplii a užili spolu další skvělý večer. Dali nám spoustu tipů na cesty a výlety, takže se už nemůžem dočkat, co všechno nás zítra potká.

Mějte se krásně a taky se seberte a najděte si nějaké dobrodružství!;)